Wersja |
Data zmiany |
Autor |
Opis |
Akcje |
2 |
2021-03-24 14:51:47 |
Dyr209AB Dyr209AB |
|
Podgląd
|
3 |
2021-03-24 14:53:14 |
Dyr209AB Dyr209AB |
Pole full zmieniło wartość z '<p> <strong>Kompetencje</strong></p> <p> Nasze przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną, otwartą na potrzeby dzieci i rodziców. Program „Wspólne nauczanie i wychowanie dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w przedszkolu integracyjnym” mgr Jadwigi Boguckiej i mgr Urszuli Lesiewicz, na podstawie którego oparto funkcjonowanie naszego przedszkola, ma na celu stworzenie naturalnych warunków, w jakich uczą się i wychowują dzieci niepełnosprawne wspólnie ze zdrowymi. Naczelną zasadą, jaką kierują się nauczyciele, jest zdanie Pestalozziego: „ Nie porównuję dziecka z innym dzieckiem, ale każde dziecko z nim samym”. Istotą integracji jest podmiotowe traktowanie dziecka, uwzględnianie jego indywidualnych potrzeb; oparcie programów pracy na mocnych stronach dzieci, dostrzeganie postępów; wyzwalanie pozytywnego wzajemnego stosunku dzieci w grupie, co sprzyja uczeniu się; kształtowanie „odruchu serca”, liczenie się z innymi, a nie tylko zdobywanie wiedzy za wszelką cenę. Głównym zadaniem przedszkola integracyjnego jest nauczenie wzajemnych interakcji dzieci niepełnosprawnych i zdrowych oraz przygotowanie ich do życia w naturalnej grupie. Codzienne czynności są okazją do wzajemnej pomocy i życzliwości.</p> <p> W naszej pracy wykorzystujemy szereg metod wspomagających wszechstronny rozwój dziecka mający na celu:</p> <ul> <li> rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły,</li> <li> wypracowanie szacunku do porządku i do pracy,</li> <li> wypracowanie zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej, <ul> <li> osiąganie długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,</li> </ul> </li> <li> wypracowanie postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie, <ul> <li> uniezależnienie od nagrody,</li> <li> formowanie postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,</li> <li> szacunek dla pracy innych,</li> <li> rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,</li> </ul> </li> <li> osiąganie spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.</li> </ul> <p> W tym celu organizujemy różnorodne warsztaty stymulujące rozwój dziecka, spotkania z rodzicami, wycieczki, działania w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym.</p> <p> Przedszkole rozwija wartości estetyczne poprzez obcowanie ze sztuką i muzyką. Odbywają się cykliczne koncerty muzyczne i przedstawienia teatralne.</p> <p> Naszym podopiecznym umożliwiamy udział w zajęciach dodatkowych: rytmice, nauce języka angielskiego, gimnastyce korekcyjnej, sensoplastyce, gimnastyce mowy i języka.</p> <p> Wykfalifikowana kadra pedagogiczna prowadzi ciekawe zajęcia edukacyjne, w których dzieci poznają świat poprzez doświadczenia i zabawę.</p> <p> </p> ' na '<p> <strong>Kompetencje</strong></p> <p> Nasze przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną, otwartą na potrzeby dzieci i rodziców. Program „Wspólne nauczanie i wychowanie dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w przedszkolu integracyjnym” mgr Jadwigi Boguckiej i mgr Urszuli Lesiewicz, na podstawie którego oparto funkcjonowanie naszego przedszkola, ma na celu stworzenie naturalnych warunków, w jakich uczą się i wychowują dzieci niepełnosprawne wspólnie ze zdrowymi. Naczelną zasadą, jaką kierują się nauczyciele, jest zdanie Pestalozziego: „ Nie porównuję dziecka z innym dzieckiem, ale każde dziecko z nim samym”. Istotą integracji jest podmiotowe traktowanie dziecka, uwzględnianie jego indywidualnych potrzeb; oparcie programów pracy na mocnych stronach dzieci, dostrzeganie postępów; wyzwalanie pozytywnego wzajemnego stosunku dzieci w grupie, co sprzyja uczeniu się; kształtowanie „odruchu serca”, liczenie się z innymi, a nie tylko zdobywanie wiedzy za wszelką cenę. Głównym zadaniem przedszkola integracyjnego jest nauczenie wzajemnych interakcji dzieci niepełnosprawnych i zdrowych oraz przygotowanie ich do życia w naturalnej grupie. Codzienne czynności są okazją do wzajemnej pomocy i życzliwości.</p> <p> W naszej pracy wykorzystujemy szereg metod wspomagających wszechstronny rozwój dziecka mający na celu:</p> <ul> <li> rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły,</li> <li> wypracowanie szacunku do porządku i do pracy,</li> <li> wypracowanie zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,</li> <li> osiąganie długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,</li> <li> wypracowanie postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,</li> <li> uniezależnienie od nagrody,</li> <li> formowanie postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,</li> <li> szacunek dla pracy innych,</li> <li> rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,</li> <li> osiąganie spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.</li> </ul> <p> W tym celu organizujemy różnorodne warsztaty stymulujące rozwój dziecka, spotkania z rodzicami, wycieczki, działania w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym.</p> <p> Przedszkole rozwija wartości estetyczne poprzez obcowanie ze sztuką i muzyką. Odbywają się cykliczne koncerty muzyczne i przedstawienia teatralne.</p> <p> Naszym podopiecznym umożliwiamy udział w zajęciach dodatkowych: rytmice, nauce języka angielskiego, gimnastyce korekcyjnej, sensoplastyce, gimnastyce mowy i języka.</p> <p> Wykfalifikowana kadra pedagogiczna prowadzi ciekawe zajęcia edukacyjne, w których dzieci poznają świat poprzez doświadczenia i zabawę.</p> <p> </p> ' |
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
full |
Kompetencje
Nasze przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną, otwartą na potrzeby dzieci i rodziców. Program „Wspólne nauczanie i wychowanie dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w przedszkolu integracyjnym” mgr Jadwigi Boguckiej i mgr Urszuli Lesiewicz, na podstawie którego oparto funkcjonowanie naszego przedszkola, ma na celu stworzenie naturalnych warunków, w jakich uczą się i wychowują dzieci niepełnosprawne wspólnie ze zdrowymi. Naczelną zasadą, jaką kierują się nauczyciele, jest zdanie Pestalozziego: „ Nie porównuję dziecka z innym dzieckiem, ale każde dziecko z nim samym”. Istotą integracji jest podmiotowe traktowanie dziecka, uwzględnianie jego indywidualnych potrzeb; oparcie programów pracy na mocnych stronach dzieci, dostrzeganie postępów; wyzwalanie pozytywnego wzajemnego stosunku dzieci w grupie, co sprzyja uczeniu się; kształtowanie „odruchu serca”, liczenie się z innymi, a nie tylko zdobywanie wiedzy za wszelką cenę. Głównym zadaniem przedszkola integracyjnego jest nauczenie wzajemnych interakcji dzieci niepełnosprawnych i zdrowych oraz przygotowanie ich do życia w naturalnej grupie. Codzienne czynności są okazją do wzajemnej pomocy i życzliwości.
W naszej pracy wykorzystujemy szereg metod wspomagających wszechstronny rozwój dziecka mający na celu:
- rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły,
- wypracowanie szacunku do porządku i do pracy,
- wypracowanie zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
- osiąganie długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
- wypracowanie postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,
- uniezależnienie od nagrody,
- formowanie postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
- szacunek dla pracy innych,
- rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,
- osiąganie spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.
W tym celu organizujemy różnorodne warsztaty stymulujące rozwój dziecka, spotkania z rodzicami, wycieczki, działania w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym.
Przedszkole rozwija wartości estetyczne poprzez obcowanie ze sztuką i muzyką. Odbywają się cykliczne koncerty muzyczne i przedstawienia teatralne.
Naszym podopiecznym umożliwiamy udział w zajęciach dodatkowych: rytmice, nauce języka angielskiego, gimnastyce korekcyjnej, sensoplastyce, gimnastyce mowy i języka.
Wykfalifikowana kadra pedagogiczna prowadzi ciekawe zajęcia edukacyjne, w których dzieci poznają świat poprzez doświadczenia i zabawę.
|
Kompetencje
Nasze przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną, otwartą na potrzeby dzieci i rodziców. Program „Wspólne nauczanie i wychowanie dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w przedszkolu integracyjnym” mgr Jadwigi Boguckiej i mgr Urszuli Lesiewicz, na podstawie którego oparto funkcjonowanie naszego przedszkola, ma na celu stworzenie naturalnych warunków, w jakich uczą się i wychowują dzieci niepełnosprawne wspólnie ze zdrowymi. Naczelną zasadą, jaką kierują się nauczyciele, jest zdanie Pestalozziego: „ Nie porównuję dziecka z innym dzieckiem, ale każde dziecko z nim samym”. Istotą integracji jest podmiotowe traktowanie dziecka, uwzględnianie jego indywidualnych potrzeb; oparcie programów pracy na mocnych stronach dzieci, dostrzeganie postępów; wyzwalanie pozytywnego wzajemnego stosunku dzieci w grupie, co sprzyja uczeniu się; kształtowanie „odruchu serca”, liczenie się z innymi, a nie tylko zdobywanie wiedzy za wszelką cenę. Głównym zadaniem przedszkola integracyjnego jest nauczenie wzajemnych interakcji dzieci niepełnosprawnych i zdrowych oraz przygotowanie ich do życia w naturalnej grupie. Codzienne czynności są okazją do wzajemnej pomocy i życzliwości.
W naszej pracy wykorzystujemy szereg metod wspomagających wszechstronny rozwój dziecka mający na celu:
- rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły,
- wypracowanie szacunku do porządku i do pracy,
- wypracowanie zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
- osiąganie długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
- wypracowanie postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,
- uniezależnienie od nagrody,
- formowanie postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
- szacunek dla pracy innych,
- rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,
- osiąganie spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.
W tym celu organizujemy różnorodne warsztaty stymulujące rozwój dziecka, spotkania z rodzicami, wycieczki, działania w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym.
Przedszkole rozwija wartości estetyczne poprzez obcowanie ze sztuką i muzyką. Odbywają się cykliczne koncerty muzyczne i przedstawienia teatralne.
Naszym podopiecznym umożliwiamy udział w zajęciach dodatkowych: rytmice, nauce języka angielskiego, gimnastyce korekcyjnej, sensoplastyce, gimnastyce mowy i języka.
Wykfalifikowana kadra pedagogiczna prowadzi ciekawe zajęcia edukacyjne, w których dzieci poznają świat poprzez doświadczenia i zabawę.
|
|
4 |
2021-03-24 15:26:01 |
Dyr209AB Dyr209AB |
Zmieniono nazwę z 'Kompetencje' na 'Zasady funkcjonowania' Pole short zmieniło wartość z 'Kompetencje' na 'Zasady funkcjonowania' |
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
name | Kompetencje | Zasady funkcjonowania | short | Kompetencje | Zasady funkcjonowania |
|
5 |
2021-03-24 15:34:40 |
Dyr209AB Dyr209AB |
Zmieniono nazwę z 'Zasady funkcjonowania' na 'Przedmiot działania i kompetencje' Pole short zmieniło wartość z 'Zasady funkcjonowania' na 'Przedmiot działania i kompetencje' |
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
name | Zasady funkcjonowania | Przedmiot działania i kompetencje | short | Zasady funkcjonowania | Przedmiot działania i kompetencje |
|
6 |
2021-03-25 07:46:14 |
Dyr209AB Dyr209AB |
Pole full zmieniło wartość z '<p> <strong>Kompetencje</strong></p> <p> Nasze przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną, otwartą na potrzeby dzieci i rodziców. Program „Wspólne nauczanie i wychowanie dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w przedszkolu integracyjnym” mgr Jadwigi Boguckiej i mgr Urszuli Lesiewicz, na podstawie którego oparto funkcjonowanie naszego przedszkola, ma na celu stworzenie naturalnych warunków, w jakich uczą się i wychowują dzieci niepełnosprawne wspólnie ze zdrowymi. Naczelną zasadą, jaką kierują się nauczyciele, jest zdanie Pestalozziego: „ Nie porównuję dziecka z innym dzieckiem, ale każde dziecko z nim samym”. Istotą integracji jest podmiotowe traktowanie dziecka, uwzględnianie jego indywidualnych potrzeb; oparcie programów pracy na mocnych stronach dzieci, dostrzeganie postępów; wyzwalanie pozytywnego wzajemnego stosunku dzieci w grupie, co sprzyja uczeniu się; kształtowanie „odruchu serca”, liczenie się z innymi, a nie tylko zdobywanie wiedzy za wszelką cenę. Głównym zadaniem przedszkola integracyjnego jest nauczenie wzajemnych interakcji dzieci niepełnosprawnych i zdrowych oraz przygotowanie ich do życia w naturalnej grupie. Codzienne czynności są okazją do wzajemnej pomocy i życzliwości.</p> <p> W naszej pracy wykorzystujemy szereg metod wspomagających wszechstronny rozwój dziecka mający na celu:</p> <ul> <li> rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły,</li> <li> wypracowanie szacunku do porządku i do pracy,</li> <li> wypracowanie zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,</li> <li> osiąganie długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,</li> <li> wypracowanie postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,</li> <li> uniezależnienie od nagrody,</li> <li> formowanie postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,</li> <li> szacunek dla pracy innych,</li> <li> rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,</li> <li> osiąganie spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.</li> </ul> <p> W tym celu organizujemy różnorodne warsztaty stymulujące rozwój dziecka, spotkania z rodzicami, wycieczki, działania w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym.</p> <p> Przedszkole rozwija wartości estetyczne poprzez obcowanie ze sztuką i muzyką. Odbywają się cykliczne koncerty muzyczne i przedstawienia teatralne.</p> <p> Naszym podopiecznym umożliwiamy udział w zajęciach dodatkowych: rytmice, nauce języka angielskiego, gimnastyce korekcyjnej, sensoplastyce, gimnastyce mowy i języka.</p> <p> Wykfalifikowana kadra pedagogiczna prowadzi ciekawe zajęcia edukacyjne, w których dzieci poznają świat poprzez doświadczenia i zabawę.</p> <p> </p> ' na '<p> <strong>Kompetencje</strong></p> <p> Nasze przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną, otwartą na potrzeby dzieci i rodziców. Program „Wspólne nauczanie i wychowanie dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w przedszkolu integracyjnym” mgr Jadwigi Boguckiej i mgr Urszuli Lesiewicz, na podstawie którego oparto funkcjonowanie naszego przedszkola, ma na celu stworzenie naturalnych warunków, w jakich uczą się i wychowują dzieci niepełnosprawne wspólnie ze zdrowymi. Naczelną zasadą, jaką kierują się nauczyciele, jest zdanie Pestalozziego: „ Nie porównuję dziecka z innym dzieckiem, ale każde dziecko z nim samym”. Istotą integracji jest podmiotowe traktowanie dziecka, uwzględnianie jego indywidualnych potrzeb; oparcie programów pracy na mocnych stronach dzieci, dostrzeganie postępów; wyzwalanie pozytywnego wzajemnego stosunku dzieci w grupie, co sprzyja uczeniu się; kształtowanie „odruchu serca”, liczenie się z innymi, a nie tylko zdobywanie wiedzy za wszelką cenę. Głównym zadaniem przedszkola integracyjnego jest nauczenie wzajemnych interakcji dzieci niepełnosprawnych i zdrowych oraz przygotowanie ich do życia w naturalnej grupie. Codzienne czynności są okazją do wzajemnej pomocy i życzliwości.</p> <p> W naszej pracy wykorzystujemy szereg metod wspomagających wszechstronny rozwój dziecka mający na celu:</p> <ul> <li> rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły,</li> <li> wypracowanie szacunku do porządku i do pracy,</li> <li> wypracowanie zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,</li> <li> osiąganie długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,</li> <li> wypracowanie postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,</li> <li> uniezależnienie od nagrody,</li> <li> formowanie postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,</li> <li> szacunek dla pracy innych,</li> <li> rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,</li> <li> osiąganie spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.</li> </ul> <p> Organizujemy różnorodne warsztaty stymulujące rozwój dziecka, spotkania z rodzicami, wycieczki, działania w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym.</p> <p> Przedszkole rozwija wartości estetyczne poprzez obcowanie ze sztuką i muzyką. Odbywają się cykliczne koncerty muzyczne i przedstawienia teatralne.</p> <p> Naszym podopiecznym umożliwiamy udział w zajęciach dodatkowych: rytmice, nauce języka angielskiego, gimnastyce korekcyjnej, sensoplastyce, gimnastyce mowy i języka.</p> <p> Wykfalifikowana kadra pedagogiczna prowadzi ciekawe zajęcia edukacyjne, w których dzieci poznają świat poprzez doświadczenia i zabawę.</p> <p> </p> ' |
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
full |
Kompetencje
Nasze przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną, otwartą na potrzeby dzieci i rodziców. Program „Wspólne nauczanie i wychowanie dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w przedszkolu integracyjnym” mgr Jadwigi Boguckiej i mgr Urszuli Lesiewicz, na podstawie którego oparto funkcjonowanie naszego przedszkola, ma na celu stworzenie naturalnych warunków, w jakich uczą się i wychowują dzieci niepełnosprawne wspólnie ze zdrowymi. Naczelną zasadą, jaką kierują się nauczyciele, jest zdanie Pestalozziego: „ Nie porównuję dziecka z innym dzieckiem, ale każde dziecko z nim samym”. Istotą integracji jest podmiotowe traktowanie dziecka, uwzględnianie jego indywidualnych potrzeb; oparcie programów pracy na mocnych stronach dzieci, dostrzeganie postępów; wyzwalanie pozytywnego wzajemnego stosunku dzieci w grupie, co sprzyja uczeniu się; kształtowanie „odruchu serca”, liczenie się z innymi, a nie tylko zdobywanie wiedzy za wszelką cenę. Głównym zadaniem przedszkola integracyjnego jest nauczenie wzajemnych interakcji dzieci niepełnosprawnych i zdrowych oraz przygotowanie ich do życia w naturalnej grupie. Codzienne czynności są okazją do wzajemnej pomocy i życzliwości.
W naszej pracy wykorzystujemy szereg metod wspomagających wszechstronny rozwój dziecka mający na celu:
- rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły,
- wypracowanie szacunku do porządku i do pracy,
- wypracowanie zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
- osiąganie długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
- wypracowanie postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,
- uniezależnienie od nagrody,
- formowanie postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
- szacunek dla pracy innych,
- rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,
- osiąganie spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.
W tym celu organizujemy różnorodne warsztaty stymulujące rozwój dziecka, spotkania z rodzicami, wycieczki, działania w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym.
Przedszkole rozwija wartości estetyczne poprzez obcowanie ze sztuką i muzyką. Odbywają się cykliczne koncerty muzyczne i przedstawienia teatralne.
Naszym podopiecznym umożliwiamy udział w zajęciach dodatkowych: rytmice, nauce języka angielskiego, gimnastyce korekcyjnej, sensoplastyce, gimnastyce mowy i języka.
Wykfalifikowana kadra pedagogiczna prowadzi ciekawe zajęcia edukacyjne, w których dzieci poznają świat poprzez doświadczenia i zabawę.
|
Kompetencje
Nasze przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną, otwartą na potrzeby dzieci i rodziców. Program „Wspólne nauczanie i wychowanie dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w przedszkolu integracyjnym” mgr Jadwigi Boguckiej i mgr Urszuli Lesiewicz, na podstawie którego oparto funkcjonowanie naszego przedszkola, ma na celu stworzenie naturalnych warunków, w jakich uczą się i wychowują dzieci niepełnosprawne wspólnie ze zdrowymi. Naczelną zasadą, jaką kierują się nauczyciele, jest zdanie Pestalozziego: „ Nie porównuję dziecka z innym dzieckiem, ale każde dziecko z nim samym”. Istotą integracji jest podmiotowe traktowanie dziecka, uwzględnianie jego indywidualnych potrzeb; oparcie programów pracy na mocnych stronach dzieci, dostrzeganie postępów; wyzwalanie pozytywnego wzajemnego stosunku dzieci w grupie, co sprzyja uczeniu się; kształtowanie „odruchu serca”, liczenie się z innymi, a nie tylko zdobywanie wiedzy za wszelką cenę. Głównym zadaniem przedszkola integracyjnego jest nauczenie wzajemnych interakcji dzieci niepełnosprawnych i zdrowych oraz przygotowanie ich do życia w naturalnej grupie. Codzienne czynności są okazją do wzajemnej pomocy i życzliwości.
W naszej pracy wykorzystujemy szereg metod wspomagających wszechstronny rozwój dziecka mający na celu:
- rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły,
- wypracowanie szacunku do porządku i do pracy,
- wypracowanie zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
- osiąganie długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
- wypracowanie postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,
- uniezależnienie od nagrody,
- formowanie postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
- szacunek dla pracy innych,
- rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,
- osiąganie spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.
Organizujemy różnorodne warsztaty stymulujące rozwój dziecka, spotkania z rodzicami, wycieczki, działania w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym.
Przedszkole rozwija wartości estetyczne poprzez obcowanie ze sztuką i muzyką. Odbywają się cykliczne koncerty muzyczne i przedstawienia teatralne.
Naszym podopiecznym umożliwiamy udział w zajęciach dodatkowych: rytmice, nauce języka angielskiego, gimnastyce korekcyjnej, sensoplastyce, gimnastyce mowy i języka.
Wykfalifikowana kadra pedagogiczna prowadzi ciekawe zajęcia edukacyjne, w których dzieci poznają świat poprzez doświadczenia i zabawę.
|
|
7 |
2021-03-25 11:19:46 |
Dyr209AB Dyr209AB |
Pole category_id zmieniło wartość z '536' na '539' |
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
category_id | 536 | 539 |
|
8 |
2021-03-25 11:21:05 |
Dyr209AB Dyr209AB |
|
Podgląd
|
9 |
2021-03-25 11:21:06 |
Dyr209AB Dyr209AB |
|
Podgląd
|
10 |
2021-03-25 11:24:20 |
Dyr209AB Dyr209AB |
Pole category_id zmieniło wartość z '539' na '537' |
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
category_id | 539 | 537 |
|
1 |
2021-03-24 14:51:14 |
Dyr209AB Dyr209AB |
|
Podgląd
Zamknij
Pole | Przed | Po |
---|
id | puste | 426717 | user_id | puste | 871221 | resource_id | puste | 61 | name | puste | Kompetencje | category_id | puste | 536 | language_id | puste | 1 | short | puste | Kompetencje | full | puste |
Kompetencje
Nasze przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną, otwartą na potrzeby dzieci i rodziców. Program „Wspólne nauczanie i wychowanie dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w przedszkolu integracyjnym” mgr Jadwigi Boguckiej i mgr Urszuli Lesiewicz, na podstawie którego oparto funkcjonowanie naszego przedszkola, ma na celu stworzenie naturalnych warunków, w jakich uczą się i wychowują dzieci niepełnosprawne wspólnie ze zdrowymi. Naczelną zasadą, jaką kierują się nauczyciele, jest zdanie Pestalozziego: „ Nie porównuję dziecka z innym dzieckiem, ale każde dziecko z nim samym”. Istotą integracji jest podmiotowe traktowanie dziecka, uwzględnianie jego indywidualnych potrzeb; oparcie programów pracy na mocnych stronach dzieci, dostrzeganie postępów; wyzwalanie pozytywnego wzajemnego stosunku dzieci w grupie, co sprzyja uczeniu się; kształtowanie „odruchu serca”, liczenie się z innymi, a nie tylko zdobywanie wiedzy za wszelką cenę. Głównym zadaniem przedszkola integracyjnego jest nauczenie wzajemnych interakcji dzieci niepełnosprawnych i zdrowych oraz przygotowanie ich do życia w naturalnej grupie. Codzienne czynności są okazją do wzajemnej pomocy i życzliwości.
W naszej pracy wykorzystujemy szereg metod wspomagających wszechstronny rozwój dziecka mający na celu:
- rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły,
- wypracowanie szacunku do porządku i do pracy,
- wypracowanie zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
- osiąganie długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
- wypracowanie postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,
- uniezależnienie od nagrody,
- formowanie postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
- szacunek dla pracy innych,
- rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,
- osiąganie spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.
W tym celu organizujemy różnorodne warsztaty stymulujące rozwój dziecka, spotkania z rodzicami, wycieczki, działania w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym.
Przedszkole rozwija wartości estetyczne poprzez obcowanie ze sztuką i muzyką. Odbywają się cykliczne koncerty muzyczne i przedstawienia teatralne.
Naszym podopiecznym umożliwiamy udział w zajęciach dodatkowych: rytmice, nauce języka angielskiego, gimnastyce korekcyjnej, sensoplastyce, gimnastyce mowy i języka.
Wykfalifikowana kadra pedagogiczna prowadzi ciekawe zajęcia edukacyjne, w których dzieci poznają świat poprzez doświadczenia i zabawę.
| publishfrom | puste | 2021-03-24 00:00:00 | _active | puste | 1 | slug | puste | kompetencje |
|